Als verhalenvanger maak ik een vertaalslag naar een rake speech of tekst. Het leuke is dat ik in dit proces van mijn merkverhaal zelf ook werd “gevangen” – door Milou en Nienke, die mijn verhaal op hun beurt weer omzetten in een unieke huisstijl en fotostijl, helemaal zoals het bij mij als mens past!
Eigenlijk zijn zij ook verhalenvangers....
Daar waar ik met woorden werk, vertalen zij mijn verhaal naar beeld en stijl.
De merkworkshop: De basis van mijn identiteit
Ons proces begon met een merkworkshop waarin Milou me hielp mijn merk-archetypes te ontdekken, mijn missie en visie helder te krijgen en marktonderzoek te doen. Een archetype geeft een merk persoonlijkheid, het roept emoties op die herkenbaar en eigen zijn. En zo’n herkenbare persoonlijkheid helpt mensen een merk beter te begrijpen en te voelen. Dankzij de archetypes kan ik me onderscheiden, niet alleen met woorden, maar ook door wat mijn merk uitstraalt.
Die workshop leverde niet alleen waardevolle inzichten op, maar ook de creatieve ‘voeding’ die Milou nodig had om mijn huisstijl, logo en kleurenpalet te ontwerpen. Toen ze haar ontwerp aan me presenteerde, was het meteen duidelijk: Dit ben ik, dit is mijn unieke verhaal. Met een paar kleine aanpassingen was mijn visuele identiteit geboren!
Een merkverhaal dat de basis legt
Dit merkverhaal is het fundament geworden van mijn website. Het vertelt niet alleen wie ik ben, maar geeft ook een gevoel van wat ik wil uitdragen. Elk element op de site straalt dit verhaal uit – van de foto’s die Nienke maakte tot de kleuren en vormen die Milou heeft ontworpen. De teksten schreef ik zelf, dat is dan immers weer ‘mijn’ vak.
En het resultaat is dus deze prachtige website!
Dit is de plek waar mijn passie, creativiteit en inspiratie allemaal samenkomen. Of je nu hier bent om rond te kijken, iets nieuws te ontdekken of gewoon even te genieten van mooie verhalen en beelden – welkom! Vragen? Neem contact gerust contact met mij op!
Comments